De nieuwe regels voor pensioencommunicatie in de praktijk
Pensioen 1-2-3, het nieuwe model voor pensioencommunicatie, leidt nog niet direct tot beter vindbare informatie over pensioenen. Ook de gebruiksvriendelijkheid kan beter. Dat blijkt uit een eerste analyse die Netspar-onderzoekers Leo Lentz en Henk Pander Maat (beide UU) kort na invoering van de nieuwe regels uitvoerden onder de twintig grootste pensioenfondsen van Nederland.
Pers
Gerelateerde publicaties
- Effecten van gelaagdheid in pensioendocumenten: een gebruikersstudie, Henk Pander Maat, Leo Lentz en Louise Nell
- Pensioenorganisaties en communicatiewetgeving. Exploratief onderzoek naar keuzes en verplichtingen, Leo Lentz en Louise Nell
- Netspar Brief 5: Keuzevrijheid in pensioen Harry van Dalen en Kene Henkens
- Zorgplicht voor pensioenproducten, Arjanneke Sandtke, Arthur van Soest, Bas Werker, Benedict Dellaert, Marc Turlings, Mike Rijff, Oskar Poiesz, Sacha van Hoogdalem, Sandra Schellekens, Stefan Lundbergh, Yvonne van Straalen
- Verplichte communicatie en zorgplichten: De wisselwerking tussen werkgever en de pensioenpraktijk, Rijnhout, Rianka, Ivo Giesen, Louise Nell en Leo Lentz
Weekblad voor Privaatrecht, Notariaat en Registratie, 145(7025), 626-637 - Pension helpdesk calls: A repair mechanism in the client communication of financial institutions
Nell, Louise, Leo Lentz, Henk Pander Maat en Tom Koole, Studies in Communication Science, 15(1), 103-110, 2015