Naar een bewust pensioenvertrouwen: persuasieve effecten van detijdvanjeleven.nl en de rol van interactiviteit

  • Joanneke de Jongh Joanneke de Jongh

In oktober 2014 startte de Pensioenfederatie met een nieuwe campagne: de tijd van je leven. De campagne is gericht op jongeren van 25 t/m 35 jaar. Middelpunt van de campagne is de website www.detijdvanjeleven.nl waar op een interactieve manier informatie gegeven wordt over pensioenfondsen en het Nederlandse pensioenstelsel. Ook worden de websitebezoekers uitgedaagd na te denken over later en hun pensioen. Het doel van de website is het herstellen van het pensioenvertrouwen dat sinds de financiële crisis erg laag is. Om te bepalen of de website dit doel behaalt, is een onderzoek uitgevoerd met als hoofdvraag: wat zijn de overtuigende effecten van www.detijdvanjeleven.nl en welke rol speelt interactiviteit?

 

Netspar, Network for Studies on Pensions, Aging and Retirement, is een denktank en kennisnetwerk. Netspar is gericht op een goed geïnformeerd pensioendebat.

MEER OVER NETSPAR


Missie en strategie           •           Netwerk           •           Organisatie           •          Podcasts
Board Brief            •            Werkprogramma 2023-2027           •           Onderzoeksagenda

OVER NETSPAR

Onze partners

B20221103_Zwitserlevengrayscale
B20231704_PensioenFederatie_Blacklogo
B20231704_DNB_Blacklogo
B20160708_tilburg university
Bekijk al onze partners